日本はおかしい、これも慣習? 8月1日(水)

Agost 1 (Mielcoles)
 日大の悪質タックルから、浪商の悪質払いのけ、そうすると今度は日本ボクシング協会の不正資金使途疑惑。今度は早稲田大学の音楽サークルの資金吸い上げ?疑惑とまあ、出てきますよ。現金で毎年上納していた? それじゃ、ヤクザと同じ。もらう人は税金を逃れていたということになります。
 まあ、お金があらゆる場所で動くのは日本をはじめ、世界の常? 権力に対する怯え? 外される? 出してもらえない? まあいろいろありますわい。

 東日本の月間平均気温は平年を2.8度上回り、1946年の統計開始以来、最も高かったようです。7月23日には埼玉県熊谷市で国内観測史上最高の41.1度を記録。この猛暑は7月上旬の西日本や東海を中心とする豪雨とともに、30年に一度以下の頻度で起こる異常気象であったと気象庁は話しています。まあ、毎年起きてもおかしくないということです。熱帯の植物をどんどん植えていきましょ!

 フルサイズトラックのランキング
Slide 8 of 8: From top to bottom, the F-150 is the most complete and compelling full-size pickup to be found. We deemed the Ford - beloved for its legendary capabilities - worthy of our 10Best award for 2018. Its innovative technology and diverse engine lineup deliver class-leading abilities. While the Ford’s fuel economy is average, its balanced ride and responsive power top that of the competition. Properly equipped, it can tow 12,200 pounds and has a maximum payload of 3270 pounds. Sync 3 infotainment is easy to use. READ MORE ››
1位はフィードのF150、年間80万台も売れている怪物です。
Slide 7 of 8: The F-150 Raptor is the best pickup for pulse-pounding desert running and pure, dumb fun. The Ford features a 450-hp twin-turbo V-6 that can launch the Raptor from zero to 60 mph in 5.1 seconds. Braking is a weak point, but the Raptor’s soft suspension provides a comfortable and surprisingly controlled ride on- and off-road. Of all Raptors, the SuperCrew has the best max tow and payload ratings, at 8000 pounds and 1200 pounds. Fuel economy is decent - we saw 18 mpg in our 75-mph real-world highway testing. READ MORE ››
2位もフォードF150のラプター
Slide 6 of 8: The Silverado 1500 is fully capable and highly configurable. Its powertrain options are highlighted by a pair of strong and refined V-8 engines. The mac-daddy 6.2-liter V-8 provides 12,500 pounds of maximum towing. Every Silverado has an excellent infotainment system with Apple CarPlay and Android Auto capability. However, some competitors have smoother rides and better performance. Chevrolet has a nearly perfect pickup truck with the Silverado, and a new model (shown above but not yet ranked) looks to build on this formula for 2019. READ MORE ››
3位 シェビィのシルバラード
Slide 5 of 8: The Sierra presents itself as a premium version of the Chevrolet Silverado, but beneath the GMC’s sculpted sheetmetal, the two are basically the same. The Sierra is a truck, and it drives like one: It’s never happy being thrown into corners at high speeds, but it’ll upend stumps and tow several tons with ease. Every Sierra boasts an excellent infotainment system, which includes Apple CarPlay and Android Auto. The all-new 2019 Sierra, pictured above, goes on sale in fall 2018; the current model is ranked here. READ MORE ››
4位 GMC シエラ
Slide 4 of 8: From tool of the trade to rolling boardroom, the iconic Ram 1500 pickup has widespread appeal. Efficiency takes a front seat, with automatic stop/start, active aerodynamics, and a 48-volt hybrid powertrain option. Another class exclusive - air suspension - smooths out the ride. Two cab styles - quad and crew - join three engine choices that top out at 10,620 pounds of towing capability. Several carryover 2018 trims, badged Classic, help fill in the gaps as the 2019 trucks enter production. READ MORE ››
5位 ドッジ ラム
Slide 3 of 8: Long relegated to the back of the pack, the Titan has new duds that finally give it a fighting chance. A 5.6-liter V-8 makes 394 lb-ft of torque and mates to a seven-speed automatic and rear- or four-wheel drive. Supportive seats and a quiet cabin make the Titan practical and comfortable for cruising the highway or the job site, and it can tow up to 9740 pounds. Three configurations are offered: crew cab with a 5.6-foot bed, extended cab with a 6.6-foot bed, and single cab with an 8.2-foot bed. READ MORE ››
6位 日産 タイタン
Slide 2 of 8: Try as it might, the Tundra is not quite up to the challenge of the competition despite standard active-safety features and a spacious interior. Powertrains include two V-8s, with maximum towing and payload ratings of 10,500 pounds and 2080 pounds. The stiff suspension makes for a bumpy ride, and the light steering requires you to make constant corrections on highway trips. Toyota’s largest truck is showing its age: fuel economy is abysmal, tech is basic, and exterior styling is outdated. READ MORE ››
7位 トヨタ タンドラ
 こういう順位ですが、Cars and Driversからのランキングです。アメ車が唯一日本車に勝てる分野が大型トラックです、品揃えとバリエーションが違います。
 まあ、日本車メーカーとしても、ここの牙城を崩していくと、また問題が起きるので、控えめにしか作っていない、これが実情かと思います。私的にはタイタンよりもタンドラの方が売れていると思います。以前はこのタンドラをリースして乗っていました。なかなか爽快な運転気分です、高いので態度がデカくなります。

 
 川が干上がっていて、運河というか川の走行ができない船が出てきています。ここはドイツのエルベ川です。これは熱波の影響です。
 ロンドン大学の専門家などが行った研究で、気候変動や医療関連の政策が取られなければ、2080年までに熱波による死者数が一部地域で急増する公算が大きいとの結果が出ています。
 こんな予測は私でもできますよ。これから温暖化で気温上昇が起きれば、さらに人が死ぬ、それは当たり前のことになります。気温上昇に伴う台風や大雨、海面上昇などで人間はさらに死んでいく。まあ、増えすぎたものの「間引き」と書くと非難されますが、調整がないと人類全体が生き残っていけません。皆殺しよりも一部が死んで調整される方が良いのかもしれません。まあ2050年あたりに死ぬであろう私の最後は平和であって欲しいと思います。これからの老後、破産とかの老後問題だけでは済まされません、自然とどう向き合っていくのか、考えておく必要があるでしょう。どこに住むのかも大きな問題です、海岸線は避けるべきでしょうし、水の確保できる場所は大事です。そして農作物の育つ場所です。生き残りたいなら、そうすべきでは?
 
SEVERE WEATHER TIMELINE | How long will this flooding rain last?
 明日までは、大雨です。まあ連続してではなく、断続的なのでマシなのかも。

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