今年のカリフォルニア米の異変 8月9日(金)

Nueve de Agost (Viernes)
 どうもおかしい、何かがおかしい、と思っていた今年のカリフォルニア米です。今年に入って値段が上がったので、それまで買っていたブランドから1つ下げました。そのブランドが春ごろまでは良かったのに、夏になって、ものすごいドライに炊き上がってくるわけです。翌日になるとパサパサ状態で、これを焼き飯にするには良いのですが、こんなのは短粒米ではない、と思い、前に扱っていた高いブランドを取り寄せましたが、これがまた同じ、というか少しマシなだけです。

 では、どうするか? アメリカで一番高いカリフォルニア米の田牧米のゴールドを買って実験しましたが、これが少しマシなので、とりえあずはこれで行こうかと、コストは上がるものの、弁当に艶感のない米を出すわけにはいかないので、そこに辿り着いたわけです。それも2日前から弁当用は象印の炊飯器を使い、「やわらかめ」モードで炊くわけです。炊き上がった直後はそこそこ、しかし時間が経過すると劣化しますね。
 今は、日本の米も入ってきているので、ランチの弁当だけは日本米にするかも知れません。

 昨日、ある業者の営業が来ていて、そこの会社のコシヒカリもやはりパサパサで不味いそうです。やはり同じことを思っていたんだと思い、それまで買っていたブランドだけの問題ではなく、カリフォルニア米の全体の問題ではないかと推測するわけです。過去5年の干ばつでワインはその恩恵を受け、甘い凝縮されたブドウが出来上がるのですが、米に至ってはいくらサクラメントで作っていようが、ドライはドライ。米は影響を受けたのではないか? そう思っています。
 通常、米が5カップなら水は4.5程度で調節していましたが、今は水が5の同量です。寿司飯には、それで良いと思いますが、白飯ならさらに増やします。

 どうしてリタイヤが以前に比べて厳しくなっているのか? アメリカの答え
1)長生きするようになった、それだけお金がかかる
2)学資ローンが増えた、それだけ返済するものも増えた
3)会社が福利厚生を削っている
4)債券市場の利回りが低下している
5)50歳を超えての離婚が増えている
6)親が成長した子供の面倒を見ているケースが増える
7)ネット地獄にはまっている。アマゾンやネットフリックスなどの定期購入
8)家を買う人がそれを遅らせている
9)家の価格が上がっている
10)介護施設の価格が上がっている、アメリカの平均は4千ドル/毎月
11)あらゆるものの価格が上昇している
12)お金(預金)のない人が増えている
13)いくら老後に必要なのか、分からない人が多い
 ということで、様々な理由があり、老後=引退が難しくなっているのです。

 高級車?でも安い=お買い得なものは?
Slide 3 of 31: Available body styles: Coupe, convertibleEngines: 248-hp turbo 2.0L inline-four; 335-hp turbo 3.0L inline-sixTrunk space: 10–14 cu. ft. BMW2シリーズ$36000から
Slide 4 of 31: The BMW faithful cried foul when the second-generation X1 arrived for 2016. To them, it was bad enough that the X1 was an SUV, but the crossover's front-wheel-drive-based platform marked an even greater offense. Skip past that noise, though. The X1 is a practical and enjoyable small crossover, with lots of space inside and energetic driving dynamics. We've named it as the Best Subcompact Luxury Crossover in our annual 10Best Trucks and SUVs awards, and the attractive base price is just the cherry on top of an already appealing package.BMW X1 $35000から
Slide 6 of 31: Hyundai's Genesis brand is launching the G70, aimed directly at the BMW 3-series, and the new sedan's base price exactly matches that of the outgoing base-model BMW 320i. (We left the 320i off this list because the new 2019 3-series no longer offers that low-cost trim level, starting instead with the significantly more expensive 330i.) The Genesis handily beats the former 320i in standard horsepower and features, and it has the requisite rear-wheel-drive chassis and athletic looks to compete in this cutthroat segment.Gnesis G70 $36000から
Slide 8 of 31: Cadillac's newest entry-level model, the XT4 crossover, is a far cry from the first entry-level Caddy, the sad-sack, Chevy Cavalier–based Cimarron from the 1980s. The XT4 ticks all the major boxes for a small SUV with premium intentions, and its mechanical package is par for the class. There is a standard turbocharged 2.0-liter inline-four powering the front wheels; all-wheel drive is optional. The base XT4's low price is enticing, but the truth is that it's not so well equipped, and getting nicer luxury features requires spending about $40,000.Cadillac XT4 $36000から
Slide 10 of 31: All-new for 2019, Audi's Q3 is bigger and better than before. Less doughy and rotund in appearance, the Q3 carries forth Audi's latest design language, which includes arcing curves over each fender, an octagonal grille, and, yes, ever more adventurous LED lighting. The interior is similarly upgraded, trading the old Q3's dour simplicity with bolder materials and design. Quattro all-wheel drive is optional, while front-wheel drive is standard. Only a single powertrain is offered: Volkswagen Group's ubiquitous 228-hp turbocharged 2.0-liter four-cylinder. Audi Q3 $36000から
Slide 12 of 31: We can't help but wonder how many Mercedes-Benz GLA-class buyers opt for the optional $450 illuminated three-pointed star for the grille. The showy light-up badge is a fitting distraction, since this baby Benz is all about highlighting its association with the glamorous Mercedes brand. Too bad it otherwise doesn't measure up to our expectations of what a Mercedes should be. In its least expensive form, the GLA's interior is filled with hard plastics and not much else; there is a severe lack of creature comforts. Mercedes GLA $35000から
Slide 16 of 31: Volvo's smallest SUV has a cute and distinctive personality all its own, with chunky styling and a variety of interesting color and trim choices. Recently, Volvo added a value-oriented T4 trim to the XC40 lineup, bringing the base price below $35,000. It comes with a less powerful, 187-hp version of the same turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine that powers the costlier T5 model, and it is only offered with front-wheel drive. If you're willing to spend a little more, the T4 can be had in the better-equipped R-Design and Inscription trims instead of the base Momentum spec.Volvo XC40 $35000から
Slide 18 of 31: As one of the larger vehicles on this list, Acura's mid-size TLX sedan comes imbued with greater value to those prioritizing spaciousness. It is a genuine mid-size car with a fair number of standard technology features. Be warned that the base price won't get you the more daringly styled TLX A-Spec with a V-6 engine and all-wheel drive (and with a torque-vectoring rear axle) pictured here, but rather the standard naturally aspirated 2.4-liter four-cylinder and front-wheel drive-still a decent, fine-driving combination.Acura TLX $34000から
Slide 20 of 31: The A-class is the smallest Mercedes-Benz you can buy, at least next to the relatively obscure two-seat SLC roadster. It also is the cheapest, starting at only $33,495. Unlike Benz's first experiment with a low-cost sedan for the U.S., the CLA-class, the A-class truly feels like a Mercedes. Only smaller. Whereas the original CLA-class suffered from mediocre interior materials and at-times unrefined driving qualities, the A-class is clothed in premium materials inside and sports a slick new infotainment system. Soon, the A-class will be joined by a new, second-generation CLA riding on the same all-new platform; as before, that model will aim for more style-conscious buyers with a lower-slung roof and more daring styling than the rather traditionally shaped and upright A-class. Mercedes Aクラス $33000から
Slide 22 of 31: Where Mercedes-Benz goes, Audi usually follows-and, sometimes, vice-versa. See the A3 sedan, which arrived here in the U.S. market months after the Mercedes CLA-class. (The CLA is being replaced for 2020, and in the meantime has been joined by the all-new A-class sedan that's also in this roundup). Though it rides on the same VW Group MQB platform as does the Volkswagen Golf, the A3 feels like a true Audi. Its sleek styling and a modern-chic cabin convincingly impersonate a premium persona in spite of the wee Audi's low cost.Audi A3 $33000から
Slide 24 of 31: The positioning of Lexus's new UX crossover might be confusing, considering that Toyota's luxury brand already sells the slightly larger NX that competes in the same market segment (subcompact luxury crossovers). But this new model strikes us as a replacement for the old CT200h hybrid hatchback, something affordable for Lexus dealerships to dangle in front of new and entry-level customers. The cheaper UX200 comes standard with front-wheel drive and a four-cylinder engine with 169 horsepower, while the slightly more expensive UX250h hybrid's gas-electric powertrain packs 181 horsepower and all-wheel drive.Lexus UX $33000から
Slide 28 of 31: Hey, we said luxury badges, not luxury vehicles! The smaller of Mercedes-Benz's two cargo vans available stateside, the Metris, wears the three-pointed star just as proudly as any other Benz. It might not look so stylish rolling around with its standard steel wheels and unrelentingly boxy body, but it surely is the most practical vehicle on this list. The base Metris is a work-oriented cargo van with rear-wheel drive and a turbocharged 2.0-liter four-cylinder. A passenger version is offered, too, but it starts above $30,000.Mercedes Metris $27000から
Slide 30 of 31: Acura's smallest offering, the ILX, gains significant visual tweaks for 2019 that, counter to industry norms, coincide with a significant price reduction. The compact ILX's new base price sits just under $27,000, placing it at the top of this list as the least expensive luxury-branded vehicle on sale in the U.S., at least by our measure. Next to its lowered price and snappier styling, the 2019 ILX also brings more standard active-safety features to the mix. Acura ILX $27000から
ということでした。私の乗ってるToyotaのSiennaでえ4万2千ドルしますからね。こうしたラグジュアリーブランドのエントリーモデルはお買い得? それにしても$35000前後の競合価格、そしてオプションが付くと4万ドルを超えるのです。

 日本に518ドルで行ける? HISがセールしています。これは安いと思います。

 
The Heat Continues
 暑い、蒸し暑い。雨が降らない。日曜日は今年最高の97度まで上がるようです。火曜日と水曜日に40%の予報が出ていますけど、これは当てにならないでしょう。
 これも異常気象? 降るときにはアホみたいにゲリラ豪雨、そして降らない時には一切降らない。
 世界各地が無茶苦茶になってきているように思えるのです。
A)経済戦争 B)気象の変化 C)それによって?起こる無差別殺人 生きるのが苦しい人が増えているように思いますね。1人で死んでほしいのですが、そういう人は最後は何かやって死にたいから、派手な行動に出る? いい迷惑ですよ。
 これすべて、人間の数が増えすぎたからでしょう。そう思いませんか? これまで100あったものを10人で分け合っていた。余るくらいの量。だから誰も焦らない。欲しいときにそれを享受していたのに、いつの間にか、50人で分け合うようになり、100人で分け合うようになると、もう取り合いですよ。だから争いが起きる。
 2車線の車道で、1つの車線を工事している。80-90%の人はそれを事前に察知してレーンを移動し、秩序を守り少しの渋滞を受け入れるのです。
 しかし、残りの10-20%の人は、その先が行き止まりなのを分かっていても、先に前に出たいからそのまま進む。そして2車線が1車線になる場所で割り込んでいく。よくある光景です。アメリカ人の? アトランタ人のマナーの悪さです。何をそう急ぐのか?余裕がないんだろうなと思います。協調性がないから、そういう行動をとるのか? 人間、イライラしているんでしょう、きっと。ゆとり、余裕をもっていきたいですよね。皆さん、良い週末を! 

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