大坂なおみが熱い 9月7日(金)

Septembre Siete (Viernes)
 昨夜もやってくれました、ストレート勝ちで、上位ランクの選手を撃破しました、これで女王セリーナとの闘いが土曜日です。互角だそうです。
 現在の大坂のコーチが、元セリーナのヒッティングを8年間もやっていたドイツ人だそうです。これがセリーナの弱点というか、攻めどころを上手く教えてくれて、日本人初のグランドスラム優勝、そして国民栄誉賞にまで行くのではないかと私は推測します。
 一方の錦織は、今日の夕方5時半からジョコビッチと戦います。確か13連敗中ですが、これはジョコビッチの体調次第です。粘りの錦織、第1セットを簡単に取らせないことでしょう。勝てばナダル対ポトロの勝者と日曜日に決勝です。

 NFLのキックオフゲーム、店は昨夜、超閑散でガラガラのガラ子ちゃんでしたが、最後の5秒で負けてしまいました。あのパスが入っていれば勝っていた。まあNFLはいつも後半ギリギリの攻防戦ですが。
 あまりに暇なので、ジャパンフェストの仕込みをしていました。やることが山ほどあります、できることを少しずつやっていかないと来週の木曜日と金曜日の負担を減らさないと。

 アメリカで女性が第1子を出産する平均年齢は1972年には21歳でしたが、現在では26歳になっています。(男性が父になる年齢も27歳から31歳に上がっていますが)。ほかの先進国でも同様の傾向は見られ、スイスや日本、スペイン、イタリア、韓国では第1子の出産年齢の平均は31歳です。
 法学者のジューン・カーボーンとナオミ・カーンは2010年に刊行された本の中で、若くして母になった女性は保守的で信心深く、昔からの男女の役割分担を重視し、人工妊娠中絶を否定する傾向がある一方、高齢出産した女性はリベラルで、生活費を稼いだり子どもの世話をする責任を男性とより公平に分け合う傾向があったと分析しています。
 これが何を意味するのか? 大都市では高学歴→仕事が優先され、女性の社会進出も大事で、婚期が遅れ、結婚しても子供をつくる時期も遅れる、しかし田舎では、、昔ながらの保守的な人が多く、早めに結婚して子供を産んで育てることが「人生」なんだという傾向があるということでしょう。東洋経済に出ていました。

 すでに安倍三選は、確実? 自民党派閥の理論からいくとそうなるそうです。清和会という派閥が94人、次いで麻生派の志公会が49人、宏池会が48人、志師会が44人、そして未来政治研究会が12人、これらを抑えているからだそうです。

 金持ちの話をしましょう。かつての億万長者(ミリオネア)、これは1億円以上の資産を持っている人を指していましたが、今は多すぎてこんなのは金持ちに入らないそうです。
 本当の金持ちとは、ビリオネアで10億ドル以上持つ人が該当します。単純に1千億円以上持つ人がそうで、世界で2208人います。
 その内訳は米国が588人、中華圏が466人と突出しています。日本には35人いますが、有名どころでは孫さんや柳井さんが入っています。
 こういう人が1億ドル相当の不動産を買っているのです。単純に100億円です。NYのアッパーのペントハウスなどが該当します。
 こうした高額物件を持って、保持して売る、そして多大な売却益を得る。それが彼らのやり方なのだそうです。 現代ビジネスに出ていました。

 金持ち気分にしてくれるラグジュアリーカー、高くない4万ドル以下です。
Slide 3 of 22: Volvo blends Swedish design with the latest in safety features, proving a car can be both handsome and smart. The S60 offers peppy engine choices, but in our testing of the base engine, fuel economy was disappointingly low. The interior features upscale materials, and the front seats are extremely comfortable. Available safety tech includes collision warning with pedestrian/cyclist detection and automated emergency braking. An all-new S60 arrives in late 2018 and will be worth the wait. READ MORE ››ボルボ S60
Slide 4 of 22: Acura likes to tout technology as the selling point of its models, so the TLX offers front-wheel drive with rear-wheel steering or torque-vectoring all-wheel drive to enhance its agility. The base powertrain is a 206-hp 2.4-liter inline-four with an eight-speed dual-clutch automatic transmission while a 290-hp 3.5-liter V-6 with a nine-speed automatic is optional. The TLX has LED headlamps and electronic driving assistants such as road-departure mitigation, collision-mitigation braking, and lane-keeping assist. READ MORE ››アキュラ TLX
Slide 7 of 22: Combining impressive performance and distinctive styling in a tidy package, the ATS continues to challenge the best from Europe and Japan. Available as a coupe or a sedan, base models feature a potent 272-hp 2.0-liter turbo four mated to an eight-speed automatic and rear-wheel drive. A 335-hp V-6 is available, as are all-wheel drive and a six-speed manual. The Caddy offers an 8.0-inch touchscreen featuring Apple CarPlay and Android Auto for infotainment; 4G LTE Wi-Fi is standard. READ MORE ››キャデラック ATS
Slide 8 of 22: Style, performance, and a wealth of configurations pose the RC as a fetching luxury coupe. The RC300 offers a 241-hp turbocharged inline-four with rear-wheel drive paired with an eight-speed automatic transmission; an all-wheel-drive version of the RC300 gets a 260-hp V-6 and a six-speed automatic. The RC350 sports a 311-hp V-6 and rear-wheel drive with an eight-speed auto; all-wheel drive is optional but necessitates a six-speed. The F Sport package adds adaptive dampers, special gauges, and unique styling. READ MORE ››レクサス RC
Slide 9 of 22: With a range of engines and suspensions, the IS can transform from relaxed and refined to surprisingly capable. The base 241-hp turbo inline-four has an eight-speed automatic with rear-wheel drive only. All-wheel drive is available on both V-6 variants - a 3.5-liter producing 260 hp or 311 hp - but only offer a six-speed automatic. An F Sport package features a sport-tuned ride, supportive seats, and aggressive styling. Safety tech includes automated emergency braking and adaptive cruise control. READ MORE ››レクサス IS
Slide 10 of 22: Infiniti’s artfully sculpted and muscular mid-sizer, the Q50, packs optional steer-by-wire technology. The 208-hp turbo 2.0-liter inline-four will disappoint enthusiasts, but a 300-hp twin-turbo 3.0-liter V-6 is offered, as is a hybrid powertrain good for 360 horsepower and 32 mpg on the highway. All Q50s get a seven-speed automatic and either rear- or all-wheel drive. The infotainment system offers apps for email and concierge services; adaptive cruise control and automated emergency braking are optional. READ MORE ››インフィニティ Q50
Slide 11 of 22: Aggressive design and a duo of eager engines set the Q60 apart from the competition. The base engine is a 208-hp turbo 2.0-liter inline-four, while the optional twin-turbo 3.0-liter V-6 makes 300 horsepower. The steering feels artificially light and doesn’t transmit much information about what the front tires are doing; the suspension, however, offers great handling and a compliant ride. Excellent mechanicals are let down by an interior that is cramped, outdated, and desperately in need of modernization. READ MORE ››インフィニティ Q60
Slide 12 of 22: With a seductive blend of beauty and performance, the XE says “luxury” with a very British accent. Engines include a 247-hp or 296-hp turbo inline-four, a 380-hp supercharged V-6, and a 180-hp diesel, all with an eight-speed automatic and rear-wheel drive; all-wheel drive is optional. The infotainment system is prone to crashing, the back seat is cramped, and trunk space is lacking. But excellent handling, polished looks, and communicative steering mostly make up for the XE’s shortcomings. READ MORE ››ジャガー XE
Slide 13 of 22: With as many flavors as a fro-yo shop, the C-class offers luxury and performance in a tidy package. It’s available as a sedan, coupe, or cabriolet with standard rear- or optional all-wheel drive. A 241-hp turbo 2.0-liter inline-four with a nine-speed automatic comes standard; a plug-in-hybrid version of the sedan makes 275 horsepower and is good for 51 MPGe combined, per the EPA. Bluetooth, a 7.0-inch display, and automated emergency braking are standard; Apple CarPlay and Android Auto are optional. READ MORE ››ベンツ Cクラス
Slide 14 of 22: The Gran Coupe is a handsome five-door based on the 3-series sedan, with the added practicality of a hatchback and a folding rear seat. Power comes from your choice of two turbo engines: either a 240-hp 2.0-liter inline-four or a 300-hp 3.0-liter inline-six, both teamed with an eight-speed automatic. Sadly, a manual transmission is not available; rear-drive is standard and all-wheel drive is optional. Handling and braking are below what we’d expect from BMW, however, and steering is vague. READ MORE ››BMW 4シリーズ
Slide 17 of 22: At one time, the 3-series was the benchmark for all sports sedans, but its once uncompromised tactility has been slightly softened in this latest generation. The showroom is flooded with choices: The 3-series offers five different powertrain options (including a turbo-diesel and a plug-in hybrid), a six-speed manual or an eight-speed automatic transmission, and either rear- or all-wheel drive. The liftback Gran Turismo provides extra interior space, unique styling, and standard all-wheel drive. READ MORE ››BMW 3シリーズ
Slide 19 of 22: The stylish and comfortable A5 is available as a coupe or a convertible. All-wheel drive is standard for great performance in all conditions. The A5 uses a 252-hp turbo 2.0-liter inline-four with a six-speed manual or a seven-speed dual-clutch automatic. Automated emergency braking is standard on all A5s, with more active-safety tech available at extra cost. A 7.0-inch infotainment system features Apple CarPlay and Android Auto. Those seeking more muscle might consider the mighty S5 or the bahn-burning RS5. READ MORE ››アウディ A5
Slide 20 of 22: The A4 is swift, silent, and sporty - and one of the best in its class. The exterior is understated, its interior handsome and sophisticated with pleasing materials. Handling is stable, although the steering feels light at highway speeds. Its turbocharged inline-four makes 252 horsepower (or 190 in the fuel-saving A4 Ultra) and pairs with a six-speed manual or a seven-speed automatic. Front-wheel drive, Apple CarPlay, and Android Auto are standard; all-wheel drive and a 19-speaker audio system are optional. READ MORE ››アウディ A4
Slide 22 of 22: An emotional, hot-blooded Italian sedan, the Giulia sets pulses racing even before you get behind the wheel. A 280-hp turbocharged 2.0-liter inline-four with an eight-speed automatic and rear-wheel drive are standard in this Car and Driver 10Best Cars winner. Leather seats, dual exhaust tips, and a flat-bottom steering wheel are also standard, while all-wheel drive is optional. A 6.5-inch or optional 8.8-inch touchscreen provide connectivity; high-tech features such as adaptive cruise control are available. READ MORE ››αロメロ ジウリア
すべてエントリーモデルです。

Slight chance for rain
 日曜日の降水確率が上がって40%になっています。

 アメリカに住む1-3億程度のお金を持っている金持ちは、意外にも古い家に住み、中古車に乗っています。上記したような高級車には乗っていないというデータが出ています。 隠すところは隠し、出すところは出すということです。
 お金持ちを気取ることもなく、コツコツ働き、堅実にせっせと貯めていき、小金持ちになるのです。それゆえ、地味な生活を好みます。

 2015年のオーパスワンがいよいよ入ってきます、昨日サインしました。私の仕入れ値で269ドル、2014年が229ドルでしたから、上がっています。
 毎年買っているので6本買いますけど。これは私のボーナスです。6本で1614ドルですか???裏の畑で大葉を摘み、ハラペーニョを育て、お金を浮かせる。カーペットの掃除を自分でやって、お金を浮かせる。昨夜もあまりに汚れていたので、休憩中、そして閉店後に1時間、掃除して帰宅しました。こうして地味にお金を浮かせて、高級ワインを飲むのです。それが自分へのご褒美ですかね。短い人生、どう楽しむのか、それぞれでしょうが、それが私なりの楽しみ方です。本当のお金持ちが飲むワインをたまに飲むのも良いではありませんか? 皆さん、良い週末を!
 

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