ギリギリの回避 10月1日(火)

Uno de Octobre (Martes)
 おそらく、今日にも決まると思いますが、ギリギリで月曜日の休業を回避できそうです。 昨日の朝、メキシコ人が来て、ある店で8年の寿司経験あり、彼女を採用することに。これがランチの採用なのですが、家がここのすぐ近くなので、ディナーも働きたいようなことを言っているようです。
 それなら、フルタイムで採用です。これで一気に解決します。ランチ時にも違うメキシコ人が面接に来て、20年以上のキャリアがあり、何でもできると言っていましたが、こちらは、給料が高いので不採用しました。
 うちでは、分業にしていて、メキシカンは巻物しかやらせません。刺身とか寿司を作らせることはしません、日本人オーナーの寿司屋ですからね、線引きをします。
 それが日本の文化を守ることになるだろうし、生魚を極力、触らせないことにしています。育った文化が違う人に、いくら口で言っても超えられないものがあるという認識です。これは東南アジアの人間も同じこと。生魚の扱いにそれだけ、危険度があり、不安要素があるということです。寿司の売り上げの半分は巻物で、その巻物要員が必要なのです。これは日本人がフレンチやイタリアンをやるのとはわけが違うと思います。仮にメキシコ人が日本に行って修行したら話は別でしょう。

 銀座にあるサンモトヤマが破産しています。老舗の舶来商品扱い店。バブル期には96億円、今では29億円の売り上げ。まあ今ではブランドは直営店で買う時代で、こうした「良いものをセレクトして集めた店」は厳しいでしょう。

 今日の英語「Sabpoenaed」、召喚状です。
Rudy Giuliani wearing a suit and tie
 このトランプの個人弁護士を務めるジュリアーニに対して? ニュースを見ていてもイマイチ、分かりません。発音はサピーナッです。難しい読み方。ウクライナの大統領に働き掛け方ことが、弾劾に値いするということで、民主党が「引きずり下ろし」に燃えています。こうして考えるとアメリカの政治も日本の政治も中身は同じ、スキャンダルで相手を倒し政権交代を狙う? 肝心な政治は蚊帳の外です。権力闘争とはそういうものか?

 コンバーチブル買うなら?
 Slide 2 of 10: A long-term resident of our 10Best Cars list and an Editors' Choice winner, too, the Porsche 718 Boxster remains the standard for high-performance convertibles. If the Mazda Miata is the basis for a great convertible, the 718 Boxster is the best convertible taken to its extreme. The Boxster is every bit a sports car as its 718 Cayman coupe counterpart and arguably better. The sweet song of the previous flat-sixes might be gone, but the new turbocharged four-cylinders quickly become your friends with their considerable low-end power. Add in precise steering and sure-footed handling, and there is no better drive on a sunny day than the Porsche 718 Boxster with the top down. It's one of the best convertibles, hands down.Review, Pricing, and Specsポルシェ ボクスター
Slide 3 of 10: There's a reason the Mazda MX-5 Miata has been on our 10Best Cars list so many times. When it comes to convertibles, few cars available today are as clearly focused on driving enjoyment as the Miata. It's a genuine driver's car that's rewarding for both skilled drivers and those who just want an affordable convertible. An increase in power for 2019 makes the standard four-cylinder engine even more capable of delivering sports-car performance, yet the Mazda Miata hasn't lost any of its easy-to-drive nature. It's a convertible in its purest form, which makes this Editors' Choice one of the best convertibles available.Review, Pricing, and Specsマツダ MX5
Slide 4 of 10: We named the Mercedes-Benz E450 to our 10Best Cars list because it does everything well, and that includes top-down driving. It's more than just a great top-down driver, though. It has an exquisitely appointed interior and is a blast to drive, thanks to its 362-hp twin-turbo 3.0-liter V-6. You can tailor the E450 to match your driving mood, be it a spirited romp on curvy back roads or as a smooth-riding interstate rocket. Put the top up, and the interior is quiet and snug. Every element of this Editors' Choice E-class convertible exudes a premium look and feel that makes every trip a special one.Review, Pricing, and Specsベンツ Eクラス
Slide 5 of 10: The old saying that you can never have too much of a good thing applies especially, in our estimation, to horsepower. The newly available Mercedes-AMG E53 pushes the E-class into serious performance territory with its 429-hp straight-six, which features both a turbocharger as well as an electric supercharger—more good things! In our testing, the E53 hit 60 mph in 4.1 seconds. There's plenty of tech on hand, too, with automated emergency braking, blind-spot monitoring (especially helpful with the top up), and a 12.3-inch digital instrument panel. Every E53 has all-wheel drive and an air suspension. Once again, Mercedes is able to blend performance and refinement, earning it a spot not just on our Editor's Choice list but to our 10Best list, too.Review, Pricing, and Specsベンツ AMG E53
Slide 6 of 10: It would be easy to call the BMW 2-series convertible a less serious version of its pint-sized sport-coupe sibling. But the truth is, even with a little extra weight on board, this Editors' Choice winner is still a driver's car through and through. Buyers can't get the raucous M2 in convertible form, but the available 248-hp 230i and 335-hp M235i convertibles have all the get up and go of their coupe counterparts. Razor-sharp handling, quick steering, and instant power make either BMW model a joy to drive—top up or down.Review, Pricing, and SpecsBMW 2シリーズ

Slide 7 of 10: Compact dimensions, powerful engines, and an elegant interior give the Mercedes-Benz C-class cabriolet a sporty and expensive feel that make it one of the best convertibles in its class. The C300 and its turbocharged four-cylinder offers sharp handling and strong acceleration, but its ride can be harsh over rough pavement. While its interior is handsome and can be outfitted with many upscale amenities, its back seat is cramped and really not fit for adults. Its modern cabin design is complemented by its sleek exterior, and it looks especially handsome with the top down. This is a fun-to-drive luxury convertible, and you get your money's worth with every drive. It's on our Editors' Choice list as a result. Review, Pricing, and Specsベンツ Cクラス
Slide 8 of 10: The Mercedes-Benz S-class is the best convertible to choose when you want a little bit of everything—and you have the means to make it happen. Few convertibles on the road have the presence of a Mercedes S560 convertible, which makes it one of our Editors' Choice winners. Its 463-hp twin-turbocharged V-8 is silky smooth, and the suspension underneath is equally adept at filtering out road annoyances. And then there's the interior, which is a mix of rich materials that look and feel supreme in every way. Even the convertible soft top exhibits a level of craftsmanship that exudes quality. The S-class is a big car, so it’s not the most nimble convertible by any stretch, but if all you want to do is eat up miles with the top down, there is no more luxurious way to do it.Review, Pricing, and Specsベンツ Sクラス
Slide 9 of 10: Audi offers several open-top options, but it's the cabriolet version of the A5 cabriolet that requires the least amount of compromise. It's not exceedingly small like the sporty Audi TT or prohibitively expensive like the exotic Audi R8 roadster. Instead, the A5 sits perfectly in the middle, offering a spacious cabin, solid performance, and just the right level of luxury to make it feel special. Its soft top lowers itself in just 15 seconds, and when it's up, the A5 feels nearly as buttoned down as the coupe. When the top is dropped, there's a wind blocker available, but it's hardly necessary. The Audi A5 cabriolet is one of the best convertibles for every climate.Review, Pricing, and Specsアウディ A5
といった感じですが、マツダのMX5ロードスターは今回のモデルはあまり売れていないと思います。なんとなく不細工。私はハワイでボクスターの中古を3-4万ドルで買い乗りたいと思っています。デザイン性は抜群です。

 香港で警察がデモ隊に向けて実弾発射と報道、15人負傷・1人重体
 終わりなき戦い? それが香港。考えてみてください。「50年間は体制を維持しますよ」と言ったものの、それを裏切った中国本土。しかし、97年の返還からすでに22年が経過している。残りは28年しかありません。2047年には共産化するのです、これは間違いのないこと。その残り28年の自由を限定で勝ち取って意味があるのか?
 香港の民主化といえば、聞こえは良いが、やっていることは暴徒化であり、これでは治安部隊を出すしかないでしょう。他にやり方はないのか?私は香港市民であれば、香港を捨て、自由世界に逃げ込みます。それしか解決法はありません。
 なんとなく、香港発の全中国民主化みたいな夢を見ていますが、それは難しい。あの共産党の独裁を倒すにはまだ時間がかかります。

  
 そして本土では、建国70周年の軍事パレード。アメリカ本土にも到達するミサイルも披露されたそうです。今後、アメリカを抜き世界一の軍事大国になること、世界一のGDP国になることは間違いありません。10億人いたらバカも多いが天才も実に多い。そして国策でどんどんやっていきます。世界一の空港も開けたばかり、これはこの10月に合わせるために、24時間体制で毎日突貫で行われたそうです。このパワーは侮れません。
 怖いのは、この「中国化=共産化」がどこまで世界に広がるかです。

 ケンちゃんシリーズ 宮脇康之の悲劇 昨日見ていたのはこれでした。1-3まであります。天才子役が10年シリーズを務め、その裏では家族の離散。そして子役から外れると、仕事が来ない、苦労の人生です。稼いだお金はどこに消えた? 

 
Heat Continues into October
 今日も90度超えです。記録を毎日塗り替えています。木曜は97度まで上がる予報になっています。
 グレタさんに賛同して、リサイクルを推進すべく、瓶とか店で集めていますが、家の近くに空き瓶のリサイクル場所があり、今日は1週間分をそこに持って行く予定です。
 何かしないといけない、でもするのは大変なことなのです。一緒に捨てるのがいかに簡単なことか。これをすべての市民が行えば、大きな費用がかかりますが、ゴミを減らすことになります。
 GA州も他の一部の州のようにコーラのアルミ缶などを回収して5セントもらえるようにしればいいのに、なぜかやらない。NYCなどではゴミを漁り、そこからお金になるものを回収しているホームレスをたくさん見ます。
 どうして、同じ国なのにできないんでしょうね? 無関心だから? そしてやがて自分の首を絞めることを分かっていないから? 情けない州です。

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